Rubí visszatér: Kimberly Dos Ramos karakteréről mesél "Nem akartam egy pontos másolatot készíteni"

Kimberly Dos Ramos, akit hazánkban többek között az El rostro de la venganza (Utolsó vérig), a Quién es quién (Éld az életem) és a Vino el amor (Mámoros szerelem) sorozatokban láttunk, most visszatért a hazai képernyőkre a 2020-as Rubí (Rubí visszatér) szereposztásában, ahol Maribel-nek, Rubí "legjobb barátnőjének" ad életet. A venezuelai színésznő egy két éve adott interjúban elmesélte, hogyan készült fel, hogy a lehető legreálisabban életre keltse a fogyatékosságot, amitől karaktere szenved, emellett azt is elmondta, mit tanított számára Maribel.


Amikor annak idején Kimberly Dos Ramos hívást kapott a Rubí produkciójától, hogy érdeklődjenek, hogy szeretne-e részese lenni a 2004-es nagysikerű telenovella feldolgozásának, melynek főszereplőjét Bárbara Mori alakította, a venezuelai színésznő el sem tudta hinni. "Nagyon megörültem, mert én láttam a Rubí-t évekkel ezelőtt, és számomra egy nagyon-nagyon fontos telenovella. És amikor elmondták, hogy Maribel szerepére [szeretnének], és elküldték a történetet, én sokkot kaptam, mert azt mondtam, 'Uram Isten, ez egy nagy kihívás. Mit csináljak? Elfogadjam vagy nem?'" - emlékezett vissza a színésznő. "Nyilvánvalóan kértek tőlem casting-ot, megcsináltam, és egyből azt mondták, hogy az enyém [a karakter]." 



Hogyan készültél fel, hogy nagyobb hitelességet adj a karaktered fogyatékosságának?

"Az az igazság, hogy egy hatalmas áldás volt, mert a produkció nagyon sokat segített nekem azzal, hogy bemutatták nekem Marta-t, akit nagyon szeretek és tisztelek. Ő a való életben valamilyen szinten Maribel történetét éli. Amputálták az egyik lábát, és rengeteget segített nekem azzal, hogy elmesélte a tapasztalatait az életről, az élményeit, amiket megélt... Vele dolgozhattam két héten keresztül. Emellett az én részemről is hozzáadtam dolgokat a karakteremhez, mint például a testtartása, a kifejezésmódja, a beszéde és a külseje... És ez az együttes, a részletek bővelkedése segített, hogy a karakter felépítése még pontosabb legyen."


Láttál valamit a munkából, amit Jacky Bracamontes csinált annak idején?

"Igen, én láttam Jacky Bracamontes munkáját évekkel ezelőtt, amikor képernyőre került Rubí, de amikor kiválasztottak Maribel szerepére, az az igazság, hogy sosem kerestem meg semmilyen jelenetet az előző történetből, mert nem akartam egy pontos másolatot készíteni. Ez a Rubí egy aktualizált széria, és én is ezt akartam a karakterem számára, egy aktualizált Maribel-t."


Az összehasonlítások az egyik és a másik verzió között elkerülhetetlenek...

"Emberi lények vagyunk, és természetes, hogy összehasonlítunk egy történetet egy másikkal, ez normális, ez elfogadható. De azt akarom mondani a közönségnek, hogy itt az a legfontosabb, hogy élvezzék ezt a történetet, mert igen, a korábbi Rubí-n alapszik, de nagyon aktualizálva van a mai világhoz, vannak benne új szereplők, melyek az előzőben nem voltak, Rubí karaktere, Héctor karaktere, Alejandro-é és az enyém is érzelmi és jellembeli átalakuláson mennek át. Úgyhogy van benne egy kicsit az előző történetből, de sok olyan dolog van benne, amit mi színészek adtunk hozzá, úgyhogy nem hiszem, hogy nagyon össze tudnák hasonlítani, mert ez egy teljesen aktualizált történet."


Mit mondanál a legnagyobb kihívásnak, amit jelentett számodra Maribel megformálása?

"A legnagyobb kihívás számomra határozottan ennek a fájdalomnak az érzése volt, amit a lába elvesztése miatt érez, mert már nem lehet olyan az élete, mint azelőtt, hogy hogyan él tovább egy protézissel, hogy hogyan lép ki az utcára anélkül, hogy csúnyán néznének rá, hogy ítélkeznének felette. Az igazság az, hogy ezeket az érzelmeket kifejezni mind beszédben, mind beszéd nélkül egy nagy kihívás volt, amit sok szeretettel és odaadással csináltam."


Mit tanított számodra szakmai szinten a részvételed ebben a sorozatban?

"Ez a karakter szakmai szinten rengeteg mindent adott nekem. Segített tanulni, és természetesen fejlődni mint színésznő. Kiléptetett a komfortzónámból, mert ez a karakter teljes mértékben különböző a karrierem korábbi karaktereihez képest, és ezt nagyon köszönöm; mindemellett pedig sok barátságot hagyott nekem, Rodrigo Guirao, José Ron, Camila... az egész csapat."


És személyes szinten nézve?

"Személyes szinten egy hatalmas tanítást adott; azt, hogy szeressem és tiszteljem magam olyannak, amilyen vagyok, értékelni az életet, két lábbal állni a földön, és szeretni a testem ahogy van, mert az ember néha nem elégszik meg, de nem, az embernek meg kell elégednie azzal, amilyen, és amit az ember szép lassan változtathat, anélkül, hogy megszállottá válna."


Érzel valamilyen tulajdonságban hasonlóságot a karaktereddel?

"Nagyon kevés tulajdonságban azonosulok a karakteremmel. Az egyik az, hogy Maribel és én is olyan emberek vagyunk, akiknek hatalmas a szívük. Mindketten szeretünk szeretünk segíteni másokon, és mindketten szeretjük jókedvre deríteni a körülöttünk lévő embereket."



Megjegyzések