EXKLUZÍV: Marlene Favela meghódította a közönséget a Leona bosszúja főgonoszaként

Marlene Favela kelti életre az El amor invencible (Leona bosszúja) főgonoszát, melyet minden hétköznap 14:35-kor követhet nyomon a magyar közönség a TV2 műsorán. A színésznő a mexikói vetítésnél azt nyilatkozta, hogy "félt, azt hitte gyűlölni fogják", azonban a mexikói nézőközönség imádta a karakterét, imádva utálták Columba Villarealt, akivel egy teljesen másik oldalát mutatta meg.


Az "ikonikus alakítástól" az "elrabolja a figyelmet", a mexikói színésznő belopta magát a mexikói közönség szívébe Columba Villareal karakterével, az El amor invencible (Leona bosszúja) főgonoszával, melynek főszereplőit Angelique Boyer, Danilo Carrera és Daniel Elbittar keltik életre. "Ez a karakter egy új arcot mutatja meg." - vallotta be a Los herederos del Monte (A del Monte örökösök) és a Corazón apasionado (Csók és csata) főhősnője. A mexikói színésznő egy exkluzív interjú során mesélt munkájáról a People en español-nak, többek között karakteréről, a projektről, valamint azt is elmondta, hogyan választ ki egy szerepet, illetve arról is szó esett, mi köti össze Columba-t első főszerepével, a Gata salvaje-val (Vadmacska). Mindezeket pedig a folytatásban, az interjú keretein belül ti is megtudhatjátok.

Marlene Favela mint Columba Villareal

Marlene, gratulálunk a sikerhez, amit elér a telenovella Mexikóban. Hogyan éled meg?

"Mindenek előtt nagyon izgatott vagyok, mert mindig, amikor az ember egy munkát végez, a világ minden szeretetével csinálja azt, minden szenvedéllyel, remélve, hogy szórakoztatja a közönséget, örömet okozni a munkáddal. Amikor elkezdődött a Leona bosszúja, nagyon meglepett Columba fogadtatása az első hetekben. Én féltem, azt mondtam 'gyűlölni fognak', de ez egy nagyon érdekes szeretet-gyűlölet kapcsolat számomra. Nagyon elégedettnek érzem magam tőle. Elértem arra a pontra, hogy sírtam örömömben az első héten, mikor olvastam egyesével az üzeneteket, melyek a munkámról szóltak, rólam szóltak, annyi szeretettel és nagylelkűséggel. Az igazság az, hogy nagyon szerencsésnek érzem magam, egy nagyszerű történet van a kezünkben, egy csodálatos projekt, jó rendezéssel, jól megírva, olyan kollégákkal, akikkel élvezet együtt dolgozni, mindenkivel egyesével, és különösképp egy nagyszerű producerrel, amilyen Juan Osorio úr."


Általában jó karakterként látunk, ám itt egy félelmetes főgonosz vagy, aki sok beszédtémát ad...

"Nagyon csodálkozom a közönség válaszán, meglepett, de tényleg, mert könnyű szeretni a jókat, de szeretni a rosszakat bonyolult. Azonban úgy gondolom, hogy ez a karakter egy különböző arcomat mutatja meg. A karaktereim többsége, különösen a melodrámákban, a hősnő, a jó, a sokat szenvedett nő voltak, és itt egy lenyűgöző nőt kell életre keltsek, mert Columba nagyon sokszínű. Ez egy lenyűgöző szerep bármely színésznő számára, mivel ennyiféle érzelemmel játszhat, ezzel a pimaszsággal, ezzel a csábítással. Én Columba-t mindig egy kígyóhoz hasonlítom, mert számomra az, csábító, rejtélyes, nagyhatalmú, de gyengéd, nem veszed észre, mikor támad, dartsai vannak, melyekkel megtámad, s melyek tele vannak méreggel. Imádom életre kelteni, megtanultam szeretni, tisztelni és megérteni őt. Sosem ítélem meg a karaktereket, és úgy gondolom, hogy ez a mágiája. Úgy gondolom, hogy kapcsolatba tudok kerülni a karakterekkel azon keresztül, hogy megértem őket, nem elítélve őket, mert Columba egy sötét lelkű nő, nagyon sok gyengeséggel, egy rideg nő, számító, üzletasszony, intelligens, büszke, gőgös, manipulátor, összegezve az összes jelzőt magában foglalja. De nagyon sokszínű. Színésznőként egy igazi élvezet. Merem azt állítani, hogy a novella legjobb karaktere, legalábbis számomra. Élvezem olvasni [a forgatókönyveit], életet adni neki szórakoztató, megnevettet, megharagszom rá, megsirat, ezer érzelmet vált ki belőlem, és ez az, amit át szeretnék adni a közönségnek. Így, ahogyan én élvezem és én szeretem, így szeretném, hogy a közönség is szeresse. Az üzenetek többsége, amit kapok, szeretettel és gyűlölettel vannak tele, 'szeretem, de gyűlölöm', 'gyűlölöm, de szeretem' [írják]. Columba-nak van egy nagyon különleges jelzője, [mégpedig hogy] az összes karakterről pejoratív módon beszél, állatként hivatkozik rájuk, mint például 'utcai macska', 'felkapaszkodó macska', és nagyon viccesnek tartom, mert nekem évekkel ezelőtt volt egy karakterem, akit 'Vadmacskának' hívtak, és a közönségnek örömöt okoz hallani, ahogy a 'Vadmacska' minden nőt 'macskának' hív, aki az útjába kerül. (nevet) Igazi élvezet Columba."

Daniel Elbittar és Marlene Favela férj és feleség a történetben

Melyik volt az a megjegyzés, amit kaptál a közösségi oldaladon a munkádról ebben a történetben, mely a legjobban felkeltette a figyelmedet?

"Olyan szavakat olvasok, melyektől megmerevedek, mint például 'az alakításod ikonikus', csodálatos látni Columba-t', 'nagyon odateszed', 'mesteri', 'ellopod a show-t', vagyis olyan dolgokat... ezért is mondtam az elején, hogy sírtam [örömömben]. Libabőrös lettem ennyi csodálatos megjegyzéstől a munkámról és a karakteremről. Kétség kívül, gyűlölik és szeretik, és Columba ezért vagy, hogy gyűlöljék vagy szeressék, mert szörnyen sötét, de tud imádnivalóan fényes is lenni."


Egy ilyen karaktert szórakoztató lehet életre kelteni, mivel olyan dolgokat tehetsz és mondhatsz, melyeket nem csinálnál a való életben...

"Határozottan, a gonoszoknál lehetőséged van játszani, ez egy rang, mellyel szórakoztathatod magad lenyűgöző módon. Columba képes ölni, sebezni, kárt okozni és megsérteni, melyeket egy normális emberi lény nem tenne. Valamilyen formában a jelenetek, amiket csinálsz, katarzist váltanak ki, mert benned valami olyasmi van, hogy nem volt jó vagy hogy valami nem sikerült jól, jössz és kiadsz mindent, de olyan módon, hogy játszol, mert erről szól a színészet, játszani, és számomra minden karakter játék. Belebújok Columba bőrébe, amikor azt mondják, hogy vége, leveszem Columba-t, és folytatom a normális életem. Nem viszem haza a karaktereimet, ez egy szintén nagyon fontos dolog. Élvezem őket nagyon, de elhagyom őket abban a pillanatban, amikor el kell hagyjam őket, ha nem, akkor az életem egy teljes őrület lenne. Columba-val én határozottan játszok minden nap, kezdve azzal, hogy elolvasom, elpróbálom, majd életre keltem... egész nap."


Miért olyan Columba, amilyen?

"Columba egy pénzes családból származik, egy szintén tekintélyes családból, akik a Villareal-ok, egy család, akik egy bizonyos pillanatban majdnem elvesztették anyagi pozíciójukat testvérei rossz döntései miatt. Az apja sosem hitt benne, amiért nő, úgyhogy Columba minden frusztrációja tinédzser korából jön. [Columba] egy olyan nő, akinek egy férfiakkal teli világban kell felnőnie, az apja valamilyen szinten visszautasítja, bemutatva, hogy képes visszaszerezni a vállalatot, szövetségre lépni a Torrenegro-kkal, Ramsés-szel tulajdonképpen, aki a főgonosz, akit [Guillermo] García Cantú alakít, hogy megmaradjon az anyagi pozíciójuk és a vállalatok hatalma. Egy briliáns nő, ő az agya a Torrenegro-k piszkos üzletének, ami az emberkereskedelem, úgyhogy egy lenyűgöző nő."


Milyen Angelique Boyer-rel dolgozni? Milyen a karaktereitek kapcsolata?

"A jeleneteim Leona-val (Angelique Boyer) mindig, az első másodperctől kezdve felvillanyzóak, hatalmasak, sok haraggal, bátorsággal, féltékenységgel. Két nő, akik szemben állnak egymással, két erős nő: egy Leona [oroszlán], aki próbálja visszaszerezni azt, ami az övé, és egy Columba, aki készen áll, hogy ne vegyenek el tőle semmit, ami hozzá tartozik. Ez azt eredményezi, hogy amikor ez a két nő találkozik, anélkül, hogy egy szót is kiejtenének, megvan ez az ellentét, amit én tűznek hívok, mert mindig szikrák pattannak el, amikor találkozunk."

Marlene Favela, Daniel Elbittar és Angelique Boyer

Tudjuk, hogy szeretsz beleszólni a karaktereid külsőjébe. Ezúttal is így volt?

"Igen, határozottan egy kíváncsiskodó vagyok, imádok részt venni mindenben, aminek köze van a karakteremhez, attól kezdve, hogyan öltözik, hogyan sminkeli magát, hogyan beszél, hogyan jár, honnan jön... Részt veszek mindenben, nyilvánvalóan tiszteletben tartva mindenki munkáját, mert mindenkinek megvan a saját munkája. Csak ötleteket adok."


Az előző telenovellád, a La desalmada szintén nagy siker volt. Úgy tűnik, jó szemed van a projektek választásához...

"Nagy szerencsém volt, hogy ilyen csodálatos projektekben lehetek, és merem azt mondani, hogy nagyrészük sikeres. Mindig a szívemre hallgatok, mindig, amikor az életembe érkezik egy projekt, analizálom azt, elolvasom, újra elolvasom, és azt mondom, hogy 'igen, képes vagyok életre kelteni ezt a nőt'. De párszor mondtam már azt is, hogy 'nem, köszönöm', mert nem tudtam azonosulni. Amikor azt mondom, hogy nem tudok azonosulni, az nem azt jelenti, hogy köze van az én életemhez, határozottan nem. Az összes nőnek, akiket életre keltettem, egyáltalán semmi közük nincs Marlene-hez, semmilyen értelemben. De amikor elolvasom a karaktereket, szükségem van arra, hogy beléjük szeressek. Ha életet fogok nekik adni, ahhoz az kell, hogy magukkal ragadjanak, ha ez nem történik meg, az azt jelenti, hogy az a projekt nem nekem való. Rengeteg karakter volt, akik az életembe érkeztek, és akikről miután elolvasom őket, azt mondom, hogy nem tudok azonosulni, mert ennek a nőnek nincsenek hozzám hasonló tulajdonságai, vagy nem az én korombeli, szóval sok minden lehet. És néha a történet sem vonz. Itt a történet magával ragadott, magával ragadtak a főhősök, magával ragadott a producer, és természetesen magával ragadott Columba. És ez az ok, amiért igent mondtam. Mindig a szívemre hallgatok, amikor igent mondok egy projektre."


Gondolom a karriered kezdetekor nem volt ennyi választási lehetőséged, most jobban megválogatod a karaktereidet, nem?

"Amikor az ember elkezdi ezt a szakmát, valóban a lehetőségekre vár, és megfogod azokat a lehetőségeket, amiket adnak neked. Épp ezért mondtam az előbb, hogy nagyon szerencsés színésznő vagyok, mert a projektek, amik az életembe kerültek, csodálatos projektek voltak, kezdve természetesen az első főszerepemmel, a Vadmacskával. A Vadmacskától kezdve, mintha vettem volna egy nagy levegőt, és azt mondtam, hogy a következő karakternek olyannak kell lennie, aki behatol a lelkembe, vagyis hogy én higgyek benne, hogy szeressem. És ez mindig is így volt. Nem arról van szó, hogy jobban válogatok a projektek között, mint korábban. Úgy gondolom, hogy engem mindig is meghatározott az, hogy kiválasztottam a projekteket, melyek tetszettek, nem azokat, amiket ajánlottak, és néha mondtam nemet, ma pedig nem bántam meg, hogy nemet mondtam bármelyikre is."


Mit jelent számodra a karriered ezen szintjén egy ilyen karakter, mint Columba?

"Karrierem ezen pillanatában köszönetet mondok érte. Úgy gondolom, hogy sokat frissít. Úgy gondolom, hogy izgalmat ad hozzá, egy fordulatot, mellyel a közönség megismerheti Marlene-t más módon, és hogy a producerek más szemmel néznek rám. Nagyon hálás vagyok Juan Osorio úrnak ezért a lehetőségért."

Ti mit gondoltok Marlene alakításáról? Mi a véleményetek Columba karakteréről?


Megjegyzések

  1. Nekem is tetszik Columba, hiteles főgonosz. Tetszenek a vitáik Gaellel, de remélem sikerül elválniuk

    VálaszTörlés
  2. Marlene szép utat járt be a La intrusa Lupitája óta (kezdő színésznőként én ott találkoztam vele először), és gyakorlatilag mindenhol dolgozott már, csak a pokolban nem:) Én tehetséges nőnek tartom, és viszonylag változatos szerepeket játszott el, néhány kivételtől eltekintve jól válogatott (pl. a Gata salvaje után a Rubí Soniája, később a Zorro női főszerepe), Az Utolsó vérigben láttam pár jelenetet, ahol sorozatgyilkost játszott. Nekem 2012-ben nem volt átütő a játéka főgonoszként, és a Szeretned kellben sem jött át.

    Columbaval viszont tényleg egyé vált, jól ráérzett a szerepre, és kellően meg is érett színészként a főgonoszokhoz. Szerencséje, hogy jók a génjei és a 11 évvel fiatalabb Angelique Boyer mellett nem tűnt hiteltelen főgonosznak. Nekem eddig ebben a szerepében tetszett a legjobban.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése