Alicia új élete: Isadora Vives is szenvedett a kiközösítéstől az iskolában

Isadora Vives alakítja Mayrín Villanueva tinédzser lányát a Si nos dejan-ban (Alicia új élete), mely jelenleg is fut a TV2 műsorán minden hétköznap 14.35-ös kezdéssel. A mexikói színésznő, akit hazánkban a Mi corazón es tuyo (Szerelem ajándékba) és a Despertar contigo (Álmodj velem!) telenovellákban láthattunk korábban, ebben a történetben Miranda-nak ad életet, aki iskolai zaklatástól és kiközösítéstől szenved. A színésznő egy exkluzív interjúban mesélt a People en español-nak arról, hogy több közös van közte és karaktere között, mint ahogyan azt gondolnák.


Miranda egy összetett karakter, aki megéli a kiközösítést és a depressziót. Készültél valamilyen különleges módon, hogy életre keltsd?

"Miranda a pontos példája annak, hogy mit élünk át a lányok többsége a tinédzserkor ezen szakaszában, melyben teljesen úgy érezzük, hogy nem értenek meg bennünket. A kiközösítést én is megéltem az iskolában, mert mindig én voltam a furcsa, a különböző, a színésznő, és a lányoknak ez nem tetszett, nem fogadták el, és a támadásuk módja az volt, hogy kiközösítettek, úgyhogy ebben tudok azonosulni Mirandával. Életem legrosszabb szakasza volt, úgy gondolom, egyedül enni a szünetekben, hallgatni ahogy rólad beszélnek, ahogy kiabálnak veled... ez szörnyű. A közösségi oldalakon azzal is foglalkozom, hogy tanácsokat adjak saját magunk szeretetéhez, és ott vagyok a lányoknak, akik támogatnak. Ők elmesélik nekem a problémáikat, és ekkor jöttem rá, hogy Miranda egyike a rengeteg lánynak, akik még rosszabb dolgoktól szenvednek. És így készültem fel, hallgatva a lányokat a problémáikról, én tanácsot adtam nekik, és egy kicsit abból is merítettem, amit én is átéltem. Úgy érzem, hogy [Miranda] egy olyan karakter, akivel sok ember azonosulni tud, és aki elég sok tanulságot fog adni, sőt még anyukák is azonosulhatnak ahogyan látják lányukat, úgyhogy úgy gondolom, hogy egy nagy változást vihetünk végbe ezzel a karakterrel, mert sok témát tárgyalunk, és erős témákat."


Személyes értelemben adott valamilyen tanítást?

"Persze, és minden alkalommal bebizonyosodik bennem, hogy segítséget kell kérnünk, a szüleink közelsége, megbeszélni a dolgokat egy pszichológussal vagy pszichiáterrel. Én kislány korom óta mondom, hogy az iskolában mentális egészség órákat is kéne tartaniuk nekünk, önbizalomról, mert ez segítene abban, hogy amikor felnövünk ne legyen annyi problémánk, hogy az emberek jobban szeressék saját magukat. Mindig is mondtam, hogy rendkívül fontos, hogy legyen valakivel ilyen kapcsolatunk, beszélni valakivel, és aki megtanítja, hogy hogyan szeressük saját magunkat."


Mit mondanál, mi volt a legnehezebb, amikor Miranda bőrébe kellett bújnod?

"Úgy gondolom, hogy a legnehezebb az volt, hogy Miranda nagyon intenzív. Egyik pillanatban nevet, a másikban pedig akár már zokogva sír, és nagy intenzitással. És emellett visszatérni a magányhoz, amit az iskolában éreztem a kiközösítés miatt, és ez nyilvánvalóan hatással van rám, és annyira hozzá vagyok szokva, hogy természetesnek tűnik. Emellett egy kicsit nehéz volt megértenem Miranda depresszióját, mert néha egy mosoly depresszió, és te ezt nem is tudod."


Miben hasonlít Miranda Isadora-ra?

"Miranda-ban határozottan sok minden van Isadora-ból, mindazon pillanatok, amikor ő boldog, ilyen vagyok én. Nagyon robbanékony, nagyon intenzív, nagyon drámai és nagyon boldog vagyok, vagyis egy nagyon pozitív személyiség vagyok; az összes tánc, amit a karakterbe tettünk, amikor Miranda táncol, mert nyer a videojátékban, ilyen vagyok én, táncolni kezdek a szobámban, amikor boldog vagyok. Emellett a szomorúság is sokat segített nekem, mert az igazság az, hogy Isadora nem sír sokat a mindennapjaiban, és Miranda-val kijöhet mindaz, ami benne van."


Van valamilyen hobbid, vagy valami, amivel el tudod terelni a figyelmed, amikor aggódsz vagy stresszes vagy?

"Igen, határozottan megvannak ezek a dolgok, amikor stresszes vagyok vagy rosszul vagyok, és szerintem ez a zene, a barátaimmal lenni, a családom pedig feltölti a lelkemet, és emellett ezek a tanácsok, amiket adok az embereknek, valamilyen formában ezek nekem is szólnak, látom magam bennük, még hallom is őket, és azt mondom: 'Teljesen igazam van, miért nem követem a saját tanácsaimat?' (nevet)"


Nagyon fiatal korod óta színészkedsz. Valójában mikor jöttél rá, hogy színésznő akarsz lenni?

"Anyukám szerkesztő volt egy újságnál, amikor még nagyon-nagyon kicsi voltam, – 3 vagy 4 éves lehettem – és a kezdetek óta tudtam, hogy énekesnő és színésznő szeretnék lenni. Az éneklés nem adatott meg, de a színészkedés igen, az megadatott. Tisztán emlékszem, hogy kiválasztottak egy reklámba, amikor 7 éves voltam, és azt mondtam: 'Ez az, amit életem végéig csinálni akarok'. Két évig tartott, mire meggyőztem a szüleimet, hogy beiratkozhassak valamilyen színésziskolába, de elértem. 9 évesen beiratkoztam egy színészképzőbe, két évig voltam ott, amíg meg nem kaptam az első karakteremet, aki Alicia Lascurian volt. Egész életemben tudtam, hogy ez az, amivel foglalkozni akarok, és nincs B tervem, úgyhogy vagy ez, vagy ez. Ez a szenvedélyem, ami feltölt, és aminek hála minden nap mosollyal az arcomon kelek fel."


Sokan még Alicia Lascurián-ként emlékeznek rád a Mi corazón es tuyo (Szerelem ajándékba) telenovellából. Mit vittél magaddal személyes és szakmai szempontból abból a fontos szakaszából életednek?

"Alicia mindig a szívemben fog élni. Az volt az első lehetőség, amit kaptam, és ott jöttem rá, hogy nagyon sokat tanulsz a színészektől, akikkel együtt vagy nap mint nap, és nemcsak színészileg, hanem emberileg is. Sokat nőttem ebben a novellában. Épp a tinédzserkorban voltam, éppen változtam, és olyan emberekkel nőttem fel, akik betöltik a lelkem, és a mai napig találkozom velük, mert teljes szívemből szeretem őket, egy válaszvonalat jelentett számomra, és sokat fejlődtem színészileg."


Megjegyzések